joi, 29 ianuarie 2009

Revine haosul in Bucuresti. Arterele din Capitala urmeaza sa fie antifonate si reasfaltate

"Strategia antizgomot” va transforma Capitala intr-un santier, deoarece toate strazile trebuie antifonate. Conform unei informari a Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB), la solicitarea ziarului «Gardianul», principala sursa de zgomot nu o reprezinta autobuzele si tramvaiele din Bucuresti, ci caile de rulare. Cu alte cuvinte, daca proiectul de hotarare privind “Planul de actiune pentru reducerea nivelului de zgomot ambiental in municipiul Bucuresti” va fi validat de CGMB, cetatenii Capitalei se vor trezi din nou cu santiere pe principalele artere ale Bucurestiului. Antifonarea strazilor nu a fost prevazuta in proiectul de reabilitare, asfaltare si modernizare a cailor de acces din Bucuresti. Sa ne amintim numai de cosmarul in care au trait doi ani de zile cetatenii care locuiesc pe Soseaua Colentina si pe tot traseul tramvaiului 34, de la Gara de Nord pana la Dristor, in timpul modernizarii caii de rulare a tramvaiului si a latirii bulevardelor. Potrivit informarii RATB, “valoarea proiectului nu se poate estima, avand in vedere aspectele complexe care intervin in gama de masuri propuse. (…) In ceea ce priveste activitatea RATB si impactul acestei activitati asupra nivelului de zgomot din Bucuresti, costurile suportate se regasesc in cele de modernizare a infrastructurii de tramvai, a parcului auto si in proiectele de extindere a transportului de suprafata cu troleibuzul”. De asemenea, se mai arata in adresa respectiva, o parte din masuri nu necesita costuri, fiind simple masuri de organizare, cum ar fi interdictia de a se circula in anumite zone a unor vehicule de mare gabarit. RATB are, in prezent, 850 de autobuze noi cu motoare Euro 3 si Euro 4, iar la sfarsitul lunii iunie vor avea 1.000 de astfel de masini, care au costat municipalitatea, in total, 199 de milioane de euro, fara TVA, se mai arata in comunicatul RATB, semnat de seful Serviciului Relatii Publice, Mihai Vladarau. De asemenea au mai fost cumparate 100 de troleibuze, in valoare de 26 de milioane de euro, fara TVA. Tot parcul de masini al regiei respecta normele europene cu privire la nivelul de zgomot generat. Nu se poate spune ca tramvaiele sunt cele mai zgomotoase mijloace de transport, spune Mihai Vladarau: “Acolo unde calea de rulare a fost modernizata, nivelul de zgomot s-a redus cu pana la 8 decibeli fata de nivelul de zgomot general. (…) Tramvaiele mai vechi intra intr-un proces de modernizare (coborarea partiala a podelei, imbunatatirea sistemului de tractiune, a salonului de calatori), modernizare care are ca obiectiv important si reducerea nivelului de zgomot”. Numai ca doar cateva linii au fost modernizate, restul infrastructurii ramanand la fel de zgomotoasa, iar atunci cand vor incepe lucrarile, bucurestenii care locuiesc in zonele respective vor trebui sa poarte casti antifonice. Zgomotul si aglomeratia creeaza stresLa intrebarea ce alte trasee vor fi reabilitate, nu s-a primit nici un raspuns. In schimb, la final, suntem informati ca “se prevede in continuare achizitia de mijloace de transport care vor avea, desigur, un nivel de zgomot redus”. Nu stim cate autobuze, tramvaie sau troleibuze si nici o estimare a costurilor de achizitie. Cat de mult ii intereseaza pe bucuresteni acest proiect, aflat in dezbatere publica de aproape un an, se poate observa intrand pe site-ul oficial al Primariei Capitalei. De cand a fost postat pe site, un singur cetatean a lasat un comentariu. Pe 3 februarie dezbaterea publica se incheie, iar proiectul va fi supus la vot, cel mai probabil, la sedinta CGMB din februarie. Sociologul Maria Voinea, prorector al Universitatii din Bucuresti, considera ca propunerea municipalitatii de a izola fonic tramvaiele este una bine-venita, in contextul in care bucurestenii sunt stresati de traficul greoi din Capitala si de claxoanele soferilor blocati in trafic. “Antifonarea este o idee foarte buna, chiar daca oamenii au incercat diverse metode de a ignora zgomotul. Unii dintre ei asculta muzica preferata la casti, altii se relaxeaza citind un ziar sau o carte. Dar cei mai multi dintre bucurestenii care circula zilnic cu mijloacele de transport in comun si care se gandesc la problemele lor in timpul calatoriei sunt deranjati si de galagia de pe strazi. Cred ca este foarte bine ca si comunitatea din Romania sa se bucure de un transport linistit, asa cum se intampla in strainatate”, ne-a spus profesoara Voinea.Mircea Raicu a fost ales noul viceprimar la PMB Locul lui Razvan Murgeanu, demisionat, saptamana trecuta, din functia de viceprimar al Capitalei, a fost luat de consilierul general Mircea Raicu (PD-L). La anuntarea demisiei, Murgeanu a declarat ca “se simtea inutil” intrucat primarul general Sorin Oprescu ii luase o mare parte din atributii. Noul viceprimar, Mircea Raicu, a fost ales de Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB), cu 39 de voturi. Contracandidatul sau, liberalul Dan Meran, nu a avut decat 11 voturi, din totalul de 52 de voturi, doua fiind anulate.Un turn de 116 metri va fi construit in Bucuresti, pe strada LujeruluiDoua dintre cele trei proiecte de hotarare, introduse pe ordinea de zi a sedintei Consiliului General al Municipiului Bucuresti de Sorin Oprescu, care prevedeau construirea a trei blocuri turn cu inaltimi de 116, 110 si, respectiv, 94 de metri au fost respinse de catre consilierii generali. Doar cea mai inalta dintre cele trei cladiri, cea de 116 metri, cu 24 de etaje, va fi construita pe un amplasament din sectorul 6, pe strada Lujerului. Imobilul va asigura locuinte, birouri, spatii comerciale la parter si hotel. Celelalte doua turnuri vor ramane doar in stadiul de proiect. În prezent, cea mai înalta cladire din Bucuresti, functionala pe toate nivelurile, este hotelul Intercontinental, care masoara 86 de metri, urmat de Casa Presei Libere si de Palatul Parlamentului. Dintre cladirile construite dupa 1990, cea mai înalta este sediul BRD din Piata Victoriei, care are 79 de metri.

0 comentarii: