luni, 19 ianuarie 2009
Statul trebuie să dea 4 mld. de euro pentru autostrăzi şi drumuri naţionale anul acesta
Priorităţile din acest an sunt Coridorul 4 Pan European şi autostrada Cernavodă - Constanţa
Banii necesari vor veni atât de la stat, cât şi din fonduri europene
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) ar avea nevoie, în 2009, de patru miliarde de euro pentru autostrăzi şi drumuri naţionale, a declarat directorul general interimar al companiei, Cristian Duică, citat de NewsIn."Pentru continuarea şi începerea lucrărilor la autostrăzi şi drumuri naţionale, prevăzute pentru anul în curs, am avea nevoie de patru miliarde de euro, în această sumă fiind incluse fondurile europene şi de la bugetul de stat", estimează Cristian Duică.Priorităţile în cazul în care s-ar obţine această sumă ar fi continuarea lucrărilor la autostrăzile de pe Coridorul 4 Pan European Nădlac- Arad - Timişoara - Lugoj - Sibiu şi Cernavodă - Constanţa, susţine Duică.Alte lucrări importante pentru care sunt necesari bani sunt Centura Bucureşti, Autostrada Bucureşti - Ploieşti şi Ploieşti - Braşov pe tronsonul Comarnic - Braşov.Potrivit lui Duică, sunt necesari bani şi pentru finalizarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, respectiv a tronsoanelor 2B Gilău - Câmpia Turzii şi 3CMihăileşti - Suplacu de Barcău.
Duică: Nu avem bani şi mai avem şi datorii
De asemenea, este necesară finalizarea drumurilor naţionale care fac parte din etapele 4,5 şi 6 din programul de reabilitare. "Dar ce vom lucra vom şti doar după aprobarea Legii bugetului de stat. Abia atunci vom avea o viziune exactă a sumelor care vor fi repartizate pentru CNADNR şi le vom putea împărţi pe fiecare lucrare stabilită prin contractele de execuţie. Până atunci stăm, nu avem bani şi mai avem şi datorii", spune Cristian Duică. Potrivit datelor Ministerului Transporturilor, în 2008 s-au semnat 112 contracte de lucrări pentru drumuri naţionale şi autostrăzi, pentru alte 37 de contracte procedurile fiind în desfăşurare.
CNADNR a cheltuit anul trecut 5,8 miliarde lei
Compania a cheltuit 2,1 miliarde lei pentru "construirea de autostrăzi" în 2008, aproape jumătate din bugetul de 5,8 miliarde lei, au declarat în decembrie pentru NewsIn reprezentanţii companiei.Sumele alocate anul trecut pentru proiectele CNADNR, respectiv bugetul de venituri şi cheltuieli, defalcat arată astfel: pentru construcţii autostrăzi 2,1 miliarde lei, reabilitări/modernizări drumuri naţionale 951,5 milioane lei, întreţinere drumuri naţionale 1,4 miliarde lei, investiţii 742,5 milioane lei, reparaţii capitale 284,3 miliarde lei şi pentru proiectele de eliminare a efectelor inundaţiilor 356 milioane lei.Oficialii companiei de drumuri susţin că în totalul general al cheltuielilor de 5,8 miliarde lei nu sunt incluse ratele, dobânzile şi comisioanele aferente creditelor externe contractate de CNADNR cu garanţia Ministerului Economiei şi Fianţelor, contractate de MEF şi subîmprumutate de companie.
CNADNR a finalizat în 2008 lucrările pentru sectorul 4 al autostrăzii Drajna - Feteşti (36,6 km) şi devierea DN28 (km 19+ 500- km 22+ 900) la Blăgeşti, judeţul Iaşi. De asemenea, s-au terminat lucrările la proiectul de execuţie a variantei de ocolire a Municipiului Piteşti cu profil de autostradă care are o lungime totală de 15,2 kilometri, din care 13,6 kilometri cu profil de autostradă şi 1,6 kilometri lărgirea la patru benzi de circulaţie (DN7), inclusiv pasajul inferior din intersecţia Bascov cu o lungime de 628 metri, din care 258 metri zona acoperită.
Duică: Nu avem bani şi mai avem şi datorii
De asemenea, este necesară finalizarea drumurilor naţionale care fac parte din etapele 4,5 şi 6 din programul de reabilitare. "Dar ce vom lucra vom şti doar după aprobarea Legii bugetului de stat. Abia atunci vom avea o viziune exactă a sumelor care vor fi repartizate pentru CNADNR şi le vom putea împărţi pe fiecare lucrare stabilită prin contractele de execuţie. Până atunci stăm, nu avem bani şi mai avem şi datorii", spune Cristian Duică. Potrivit datelor Ministerului Transporturilor, în 2008 s-au semnat 112 contracte de lucrări pentru drumuri naţionale şi autostrăzi, pentru alte 37 de contracte procedurile fiind în desfăşurare.
CNADNR a cheltuit anul trecut 5,8 miliarde lei
Compania a cheltuit 2,1 miliarde lei pentru "construirea de autostrăzi" în 2008, aproape jumătate din bugetul de 5,8 miliarde lei, au declarat în decembrie pentru NewsIn reprezentanţii companiei.Sumele alocate anul trecut pentru proiectele CNADNR, respectiv bugetul de venituri şi cheltuieli, defalcat arată astfel: pentru construcţii autostrăzi 2,1 miliarde lei, reabilitări/modernizări drumuri naţionale 951,5 milioane lei, întreţinere drumuri naţionale 1,4 miliarde lei, investiţii 742,5 milioane lei, reparaţii capitale 284,3 miliarde lei şi pentru proiectele de eliminare a efectelor inundaţiilor 356 milioane lei.Oficialii companiei de drumuri susţin că în totalul general al cheltuielilor de 5,8 miliarde lei nu sunt incluse ratele, dobânzile şi comisioanele aferente creditelor externe contractate de CNADNR cu garanţia Ministerului Economiei şi Fianţelor, contractate de MEF şi subîmprumutate de companie.
CNADNR a finalizat în 2008 lucrările pentru sectorul 4 al autostrăzii Drajna - Feteşti (36,6 km) şi devierea DN28 (km 19+ 500- km 22+ 900) la Blăgeşti, judeţul Iaşi. De asemenea, s-au terminat lucrările la proiectul de execuţie a variantei de ocolire a Municipiului Piteşti cu profil de autostradă care are o lungime totală de 15,2 kilometri, din care 13,6 kilometri cu profil de autostradă şi 1,6 kilometri lărgirea la patru benzi de circulaţie (DN7), inclusiv pasajul inferior din intersecţia Bascov cu o lungime de 628 metri, din care 258 metri zona acoperită.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu